Wednesday, September 24, 2008

わたしのすきなにほんのもの&ひと - 1. Chiba no Maruo Chan




Maruo chan is a cat of my friend, Miwa. The tail is unique, ne?Miwa and Maruo are living in Chiba, an adjacent city to Tokyo. As I heard before I met Maruo, she is picky and sometimes brutal because Maruo chan's been ill since she was born. Demo, Maruo wa watashini sge yasasikattadeu-(However, Maruo was really nice to me.) Especially, she was interested in things in my bag.


14 comments:

Li Zhang said...

Hi Myojo, I like Maruo Chan, a plump cat!

sp said...
This comment has been removed by the author.
Anonymous said...

かわいのねこです。

アレックス said...

はじめまして。アイオワ大学のアレックス・ミキュナスと申します。四年間くらい日本語を勉強しています。私は日本の映画にきょうみがありますから、ここで紹介しようと思いました。とくに「砂の女」(すなのおんな)と「他人の顔」(たにんのかお)が好きです。見たことありました?

そのねこのテールがめずらしいですね。

よろしくおねがいします。

miyojo said...

Hi,その映画たち見ました.私はアジア映画に勉強したから映画はたくさん見たが日本語は Alexさん位上手ではないです.こちらこそどうかお願いします.

ミワ said...

写真載せてくれてありがとう^^
ちなみにまるちゃんは一応男の子だよ(笑)

sp said...

unfortunately i haven't seen any of the films you mentioned but one east-asian film that i keep thinking about is 'what time is it there' by ming-lai tsai--have you seen it? おもしろいですよ!

なずきあん said...

かわいい ねこですね。

なまえも、かわいいです。

INSANG HAN said...

こんいちは。ミヨゾさ。 おげんきですか。

たのしい Podcast を いらしゃい Make しょ!。

:)

miyojo said...

Minasan-. Hontoni shitsurei shimashita- Maruo chan wa 'boy' desu-

To everyone who loves Maruo chan,
I am sorry for making a confusion.
Maruo is a boy, not a girl.


Miwasan-, 来てくれてありがとうございます. Maruoには失礼しました.

Tara said...

まるおちゃんはかわいいです。わたしはどうぶつがすきです。How did you meet Maruo Chan and Miwa?

タイラ ハルピンーヒリ said...

Ah!
まぶいねこです!
わたしはいぬあります。わたしのいぬなまえはちいさいくまです。He's the reason I go home most of the time. ちいさいくまとにほんでいきます。まるちゃんあいます。

ライマ said...

Maruoちゃんはかわいですよ〜。わたしはねこがよくすきです。ねこがありました。おなまえはMeggieちゃんです。きれいなねこです。そしてとてもすてきです。ともだちにあげました。だいがくがいますから。I miss her.

じゃあ、Maruoちゃんがすきですよ!

Kazekage073 said...

ああ、そうですか。とても すごいですね! I wish I had met at least one of the actors! ^___^